Specjalistka ds. likwidacji szkód sprawdzająca dokumenty poszkodowanego.

Likwidacja szkody całkowitej | case study

Data dodania:
Przeczytasz w: 3 min.
Podziel się wiedzą::

By doszło do szkody komunikacyjnej wystarczy chwila nieuwagi. Potwierdza to przypadek naszego Klienta, który wieczorem prawidłowo zaparkował samochód na swoim podjeździe, a rano dowiedział się, że pojazd nie nadaje się do jazdy. Jak się okazało, inny kierowca zboczył z trasy i uderzył w Hondę. Straty były tak duże, że naprawa auta została uznana za nieopłacalną. Co zaproponowaliśmy naszemu Klientowi w takiej sytuacji? Zapraszamy do zapoznania się z historią. 

Oświadczenie sprawcy na miejscu zdarzenia

Mimo, że cała sytuacja miała miejsce nad ranem, a naszego Klienta nie obudził dźwięk giętej blachy, sprawca zachował się odpowiedzialnie. Nie zbiegł z miejsca zdarzenia ani nie wypierał się odpowiedzialności. Poinformował właściciela o zaistniałej sytuacji i zaproponował rozwiązanie, które nie wymaga udziału służb. Podpisanie oświadczenia sprawcy kolizji i podanie swojego numeru polisy uprawniło poszkodowaną stronę do wszczęcia procesu likwidacji szkody i ubiegania się o należne odszkodowanie z OC sprawcy. 

Kontakt z #RydzowskiTeam

Nie da się ukryć, że szkoda komunikacyjna wiąże się z ogromnym stresem. By uniknąć niepotrzebnych emocji, zwiększyć szanse na uzyskanie sprawiedliwego odszkodowania i przede wszystkim, by dowiedzieć się „co dalej”, nasz Klient zadzwonił do naszego działu likwidacji szkód. Podczas rozmowy uzyskał informacje, jak będą przebiegały dalsze procedury.

Organizacja oględzin pojazdu

Po otrzymaniu niezbędnych dokumentów, rozpoczęliśmy proces likwidacji szkody. Skontaktowaliśmy się z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i zorganizowaliśmy oględziny pojazdu. Do naszego Klienta przyjechał rzeczoznawca z firmy, w której sprawca miał wykupione OC. Specjalista sporządził dokładny opis zdarzenia i oszacował rozmiar szkód.

Decyzja Towarzystwa Ubezpieczeniowego: szkoda całkowita

Po wycenie rzeczoznawcy okazało się, że koszt naprawy przekroczy wartość pojazdu na dzień szkody. W związku z tym, Towarzystwo Ubezpieczeniowe wydało decyzję o uznaniu szkody całkowitej. W praktyce oznaczało to, że Klient może:

  • otrzymać dokładnie tyle, ile na dzień szkody wart był pojazd (według analizy rzeczoznawcy),
  • zostawić wrak pojazdu i otrzymać pomniejszoną o jego wartość kwotę odszkodowania. 

Nasz Klient wybrał drugą opcję. Dzięki temu mógł samodzielnie zdecydować, co dalej stanie się z pojazdem: czy podejmie się naprawy, zezłomuje go czy sprzeda. 

Auto zastępcze na czas likwidacji szkody

Oczywiście w całej sytuacji warto zwrócić uwagę na to, że z dnia na dzień nasz Klient został bez sprawnego samochodu. W takiej sytuacji przysługuje samochód zastępczy. Przeanalizowaliśmy więc potrzeby Klienta, zweryfikowaliśmy preferencje dotyczące automatycznej bądź manualnej skrzyni biegów i dobraliśmy odpowiedni samochód zastępczy. Co ważne, Klient mógł korzystać z pojazdu już od dnia zgłoszenia szkody, przez cały proces likwidacji. Oddawał go 7 dni po wypłacie odszkodowania. Innymi słowy, miał czas na zorganizowanie sobie innego pojazdu.

Jak wygląda proces likwidacji szkody?

01
Kontakt z nami

Opowiedz o zdarzeniu i dostarcz niezbędną dokumentację.

02
Likwidacja szkody

Zajmiemy się wszystkimi formalnościami, związanymi ze szkodą.

03
Należne odszkodowanie

Doprowadzimy sprawę do końca, tak, byś otrzymał należne odszkodowanie.

Wypłata odszkodowania

Po 14 dniach od momentu zgłoszenia przez nas szkody do Towarzystwa Ubezpieczeniowego, nasz Klient uzyskał odszkodowanie. Pieniądze zostały przelane na jego konto bankowe, a my oczywiście zweryfikowaliśmy, czy wszystko się zgadza.

Starania o wyższą kwotę rekompensaty

Po uzyskaniu odszkodowania, zaczęliśmy się starać o dodatkową dopłatę od Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Uważamy, że przy wstępnej wycenie rzeczoznawca zaniżył o kilkaset złotych rynkową wartość pojazdu (na dzień szkody). Jeśli nasza argumentacja zostanie uznana za słuszną – Klient otrzyma dodatkowe finanse.

Miałeś szkodę komunikacyjną? Jesteśmy po to, by Ci pomóc - zadzwoń pod numer 17 770 72 64

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu
Podziel się wiedzą::

Zobacz pozostałe wpisy naszych ekspertów 

Wszystko zaczyna się od rozmowy. Porozmawiajmy o rozwiązaniu dla Twojej firmy.

pin
Ul. Sikorskiego 2a/7
39-300, Mielec
17 770 72 64
Używamy plików cookie!
Hej, ta strona korzysta z niezbędnych plików cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania.
Preferencje plików cookie
Powered by TeamSolution
Wykorzystanie plików cookie

Używam plików cookie, aby zapewnić podstawowe funkcjonalności strony i polepszyć Twoje wrażenia online. Możesz wybrać dla każdej kategorii, aby w dowolnym momencie wyrazić zgodę. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie i innych poufnych danych, zapoznaj się z pełną polityką prywatności.

Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie prosimy o kontakt.